my-little-ponny

Alla inlägg under januari 2013

Av Maja Martaeng - 23 januari 2013 16:54

Varit så himla duktig nu asså!! ;) Pluggat 6 sidor matte (har matte prov på fredag ) Nu är det BARA spanska, so, svenska, no och engelskan kvar! :) Haha, skoja bara. Jag är FÄRDIG!! Oh yes! Just nu vaccineras nog Janicia (mamma är där). Hoppas det går bra. Känns som jag inte har träffat Janicia på HUR länge som helst. Haha, två dagar ;) Packade ihop dock huset oxå blev en jäätte stor låda för bara tillbehören". Hunnit med en hel del idag faktiskt.
Vi ses!!
(Haha, min söta katt som "hjälper" mig med matten. Bebis... <3 )

Av Maja Martaeng - 23 januari 2013 12:28

Japp det är det jag sysslar med. Vi har precis beställt massa förstoringar till mitt rum ! :) Jag håller oxå på att städa bort mitt gamla dockhus ;) Just nu slappar jag framför tv:en och hoppar på att bli frisk... See you later, alligator! ;)

Av Maja Martaeng - 22 januari 2013 18:39

Som ni ser har jag bytt tema. Hiss or diss? Den ÄR väldigt vårig men vag bara TVUNGEN att ha lite färger här. Bloggen ska sprida glädje! Hope ya like it!

Nu ska jag tröka vidare.

ps. Ang. mitt förra inlää så måste jag bara skriva att jag glömde Daphne. Daphne var min förra ponny. Vi var tvungna att lämna tillbaka henne då hon inte var frisk.. Orkar inte gå in på det mer. Varför riva upp gamla sår?

Lite bilder på min Daphne...<3

       

Saknar dig så jvla mkt...

Av Maja Martaeng - 22 januari 2013 12:53

   Ojojoj, har haft ganska många men tar dom viktigaste.


Först hade jag Ffion (kallas Fjonkan). Det är en ur snäll ridskole häst som jag lärde mig mkt på ibörjan. Haha , så fort ridläraren sa "Åhhhh, göööör haaaalt!" så tvärnitade hon innan jag ens hann blinka. En bild på denna urgulliga b-ponnyn Ffion (hittade tyvärr ingen gammal bild :( ) <3


Sen hade jag Maderia och Sötnos samtidigt , jag börjar med Maderia då.

Maderia var den ridskoleponnyn jag kom närmast. En toppen ponny! Med henne har jag hoppat mycket. VARJE clearround hade vi med oss en rosset.HAha, här är en liten fras ur min gamla hästdagbok " Sedan ropade dom in mig i manethen. Jag började... Vägarna var toppen, sprången var fantastiga oh fram för allt vi kom runt felfritt!" Kommer som mest ihåg en " tävling" som var på ridskolan. Vi var ute på ängen och vi vann! Aldrig varit så glad tror jag! Bjuder på  några bilder <3

( Suck, blev för stor...)

   



Sen kommer vi då till min lilla sötnos!

Ja, SÖtnos alltså ;)

Hon var såhääääääär snäll.Tyvärr hade hon fång.. Hoppa var inte att tänka på och i bland fick hon fång anfall. Blev väldigt jobbigt ilängden. Denna ponny har ett hjärta av guld ! Vet inte riktigt mer vad jag ska skriva. Älskar denna underbara ponnyn <3






 




Vem jag har nu förstår ni säkert... JANICIA <3

   


Puss sålänge! 


Av Maja Martaeng - 22 januari 2013 09:26

Ja, rubriken säger det mesta. Gick hem nästan direkt för jag mådde dåligt.:( Alla är sjuka nu känns det som. BLÄ.. Vi är tvungna att avboka dressyr lektionen. Janicia ska ändå vaccineras snart så vi tänkte kanske göra det idag så får hon gå lungt nu några dagar nu när varken jag eller mamma kan rida henne.
Känns verkligen jätte tråkigt... Får se om jag får kraft att blogga här lite senare.
Sålänge får ni ha det bra! :)

Av Maja Martaeng - 21 januari 2013 20:01

Idag var hon grymt fin. Ja, jag tror faktiskt aldrig hon har varit så fin.. Både hon och jag har utvecklats enormt och så som hon gick idag är hon en RIKTIGT fin dressyr häst. Längtar till dressyr tävlingar nu..
// Jag och min underbara ponny <3

Av Maja Martaeng - 21 januari 2013 15:01

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Maja och jag är 13 vårar. Min nya ponny Witz kommer ni få läsa mycket om här på bloggen. När jag inte är i stallet så går jag i skolan är med kompisar mm. Hoppas ni vill följa min och Witz resa genom tävling, träning och framgång!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards