my-little-ponny

Alla inlägg den 4 januari 2013

Av Maja Martaeng - 4 januari 2013 16:45

Vi åkte dit, haha ganska självklart va? Sedan gick jag och mamma och jag banan, på 7:an fick man välja om man ville hoppa vattenmatta eller ett vanligt räcke och på åttan fick man välja om man ville hoppa kombition* ( haha, h   bababababbsbur stavas det?)  eller en oxer. Jag valde att göra det enklaste av alltingallt för att försöka få en nolla. När jag red fram var hon så häääääääär pigg. Hade valt att rida på vanligt tredelat bett, satt typ med händerna vid öronen och försökte få stopp på henne. Jag hoppade lilla 4 grr och FÖRSÖKTE få stopp på henne innan väggen. Hoppade oxern och räcket var sin gång också (hoppar aldrig fram så mycket) och fick faktiskt lite bättre kontroll på henne ;) Jag kom in på banan och styrde mot första hindret. Fick två stopp i rundan, Varför?  det vet jag faktiskt inte... Skulle egentligen bara hoppa en 70 cm men valde att gå in och testa igen.  Denna gången var vi nolla och fick till en bra runda. Hon tvekade till på några hinder men inte mer än att jag lyckades få över henne. Så fick CLEARROUND!  Det lite högre grundtempot har jag med mig till nästa gång tror det var nyckeln. 

Lite bilder från tävlingen, suddiga men det får gå!                

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Maja och jag är 13 vårar. Min nya ponny Witz kommer ni få läsa mycket om här på bloggen. När jag inte är i stallet så går jag i skolan är med kompisar mm. Hoppas ni vill följa min och Witz resa genom tävling, träning och framgång!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards