my-little-ponny

Alla inlägg under juni 2013

Av Maja Martaeng - 30 juni 2013 21:04

Red ut på " långritt" med 2 glada, roliga tjejer. Super mys hade vi!
Har bestämt en uteritt med Lusse å Moa imon. Men det blir nog ett litet dressyr pass på kvällen med. Låång Dag i stallet imon med andra ord :en heeeelt perfekt dag!
Precis vart och grillat hamburgare med la famila på en klippa.
Hunnit med ett dopp oxå, sjukt freaking kallt. Brrrr!

Puss hej!

Av Maja Martaeng - 30 juni 2013 12:46

En halv timme kvar...

Av Maja Martaeng - 30 juni 2013 11:28

Ridlägret var nog den bästa veckan i mitt liv!!! Bästa tränaren, bästa kompisarna (helt galet hur roligt vi hade) plus världens bästa ponny. Det kan inte bli bättre.. Janicia skötte sig super hela lägerveckan och jag tycker att jag har lärt mig massor! Tusen tummar upp.

Vi har nu vart hemma å laddat en vecka och är nu på väg till grundsund. Var där förra året oxå. Janicia är nedpackad och kommer stå uppstallad på skaftö ridklubb. Älskar den ridklubben! Underbara ridvägar å Goa människor. Massa tjejer från olika ställen i Sverige kommer till skaftö för att rida ut och mysa med sin häst. Ingen bryr sig om man tävlar Sm eller ej, om man har märkeskläder eller ej, alla är lixom välkommna och det är så himla skönt! Vi åker dit med familjen så jag får nog inte vara i stallet HELA tiden. Kommer nog bli en hel del ändå men ska försöka springa lite också, tog med mig springkläder så har ingen ursäkt. Annars blir det bad, mys mm.
Kommer bli jätte bra tror jag.

Ska försöka blogga när (eller om det ens finns) teckning.
Men sålänge, CHAO!

Av Maja Martaeng - 17 juni 2013 18:30

DET SÄMSTA

Måste helt klart vara mitt humör. Kan spåra ut , så har det alltid vart. Det var bättre ett tag men nu är det värre igen. Tonåring Maja. Kan bli förbannad av en mening som ex : Det är skola imorgon så gå och lägg dig nu.

Kan bli så arg att jag kokar inne i huvudet samtidigt som jag undrar för mig själv, VARFÖR är jag arg. Är det för jag vet att hen har rätt eller vad är det. Som tur är brukar mina utbrott vara väldigt kortvariga och går snabbt över. Istället för att skrika eller slå på något (som fungerar allra bäst för att få utlopp för sin ilska) så brukar jag bita mig själv i läppen, riktigt riktigt hårt, det funkar hyfsat bra det med. Jag önskar att jag inte blev arg lika ofta för småsaker det är ett  problem faktiskt. Och jag HATAR när jag blir så arg för typ ingenting, fast oftast tycker jag självklart att jag har ett bra skäl till att vara arg.

Som tur är så är jag oftast gla :D

DET BÄSTA

Vi svenskar är så dåliga att hitta bra egenskaper hos oss själva. Mycket lättare att hitta det dåliga.Gäller mig själv också i allra högsta grad. Det får det allt bli bättring på Maja. Så jag tänker aldrig på det bästa så vad kan det vara…. Hm. Jo det är nog att ge “komplimanger” till andra.

-gud vilken fin tröja!

-Åh, så söt du är i lockar!

Är också väldigt noga med att säga “jag älskar dig” el.liknande till dom som står mig mkt nära. Det är 3 så lätta ord så varför inte använda dom? Vill att folk ska veta att de betyder mycket för mig. Säger till mammi å pappi minst 1 gång per dag att jag älskar dom eller att de är världens bästa föräldrar! För det är dom verkligen och det vill jag att de ska veta.

Det är en naturlig sak att ge komplimanger, eller andra uppskattande till andra för mig. Och det är en ganska bra egenskap tycker jag.



Så vad är det bästa och sämsta med er?




Av Maja Martaeng - 16 juni 2013 17:15

Nu har jag nog antagligen kommit fram till blommedalagård, hälsat på kompisar och släppt in Janicia i en box. Jag kommer bara släppa allt nu under ridlägersveckan så jag kommer INTE blogga. Nopps.

Har dock skrivit ett till inställt inlägg som kommer upp på tisdag, annars vilar bloggen i en vecka.


Så ha det underbart för det ska jag!

TJO

Av Maja Martaeng - 16 juni 2013 14:09

Tiden seeegar sig fram. 1 och en halv timme kvar sen är vi äntligen framme. Både jag och Janicia är taggade och jag har sett fram emot detta ridläger jätte länge. Som det ser ut nu komer vi få rätt såbra väder hela veckan så det håller jag tummarna för. Bloggen kommer få vila, dock kommer det upp några få inställda.

Chao

Av Maja Martaeng - 15 juni 2013 22:12

Nästan allt klart. Imon blir det det sista sen drar jag och Janicia till Vrigstad. Myys. Men nu ska jag lägga mig å läsa min häst en stund.
Gonatt

Av Maja Martaeng - 15 juni 2013 18:43

Kom precis hem från stallet. Har ridit, tvättat häst och PACKAT. Packat hur mkt som helst idag. Packar typ ner hela huset känns det som ;) Nu ska pausa lite med GODIS innan jag kör igång igen.
Kram

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Maja och jag är 13 vårar. Min nya ponny Witz kommer ni få läsa mycket om här på bloggen. När jag inte är i stallet så går jag i skolan är med kompisar mm. Hoppas ni vill följa min och Witz resa genom tävling, träning och framgång!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards