my-little-ponny

Alla inlägg under augusti 2013

Av Maja Martaeng - 26 augusti 2013 21:36

Eller skolan var la inte särskilt kul ;). Sen var jag iaf med några kompisar svin kul hade vi. Elin hängde med till stallet. Han vila så vi ba pyssla å fixa allt. På kvällen tog jag, mamma och Rasmus ett kvälls dopp. Man får passa på nu är sommaren typ är slut. Nu har jag precis kollat på idol och nu bara degar jag.

Natti

Av Maja Martaeng - 25 augusti 2013 19:01

En riktig tankeställare faktiskt.Mycket handla om att man inte kan driva fram
samtidigt som man bromsar. Låter logiskt va?! Men ändå lutar man sig tillbaka i tex halter och driver på med sätet? Ja, för det gör man ju, det har man lärt sig att man ska göra, men varför? Det blir ju egentligen bara förvirrande för hästen.
Hursomhelst gick det såååå bra. Han var väldigt spänd i början men när han slappna av så gick det perfa. Sen så träna vi också på att mina tår ska peka framåt istället för åt sidorna.
Så sjukt roligt var det. Känslan vi hade den stora delen av ridpasset var som i en dröm. Lastningen gick också utan större problem, så jag är mer än nöjd med min prins.
Märkte väldigt tydligt att vi behöver träna mer i hanteringen, då han gärna
bufflar med hhuvudet lixom.
Hursom har det varit en super rolig dag! Imorgon blir det back to reality :(

Kramis

Av Maja Martaeng - 25 augusti 2013 11:18

Hästen lastad och klar. Om ca 1 h är vi framme.

Laddar upp med bästa musiken :)

Av Maja Martaeng - 25 augusti 2013 09:28

Idag ska vi åka till Skene å dressyrträna, sjukt taggad!
Dagens outfit blir denna, fast han ska ha en knopp i pannan också ;)

Av Maja Martaeng - 24 augusti 2013 20:12

Roffe kom 4:a!!! Vilket iför sig var bra men han skulle ju få medalj :(
Efter kollat på hästhoppning på tv konstant i 4 timmar var det jätte skönt å bara skritta ut i skogen med Witz. Red ut i ca 40 minuter bara i skritt. Imorgon åker vi iväg på heldags utflykt, ska dressyr träna. Sjukt taggad! Tack snälla Mammi och pappi som ställer upp !!
Nu blir det nån kärleks film, ett bra sätt att sluta denna braiga lördags kväll!

Kram

Av Maja Martaeng - 24 augusti 2013 14:24

Så spännande att jag typ dör. Roffe ligger 4:a inför sista omgången. Kom igen nu!!!

Av Maja Martaeng - 24 augusti 2013 10:04

Hur min dag ser ut då.
* Ska putsa samt fixa allt annat i stallet medans Mamma och pappa tränar på att köra transporten.
*Hem och kolla på hästhoppning. SVERIGE TOG BRONS!!!!! FATTA!! Och nu ligger Roffe 3:a (!) till individuella finalen. Helt sjukt bra.
* Åka tillbax till stallet för att skritta ut en sväng.

Å sen har jag inga mer planer.
Förlåt att bloggningen är kass, det ska. Bli bättre!


Fail bilder la Witz :')

Av Maja Martaeng - 23 augusti 2013 17:45

Tänkte skriva om mina favvohästar i alla katigorier, så lets go!


A: Har nog aldrig ridit en shettis, eller jo det har jag visst nu ljuger jag, men då var jag typ 3 så det kommer jag inte ihåg. Tycker iallafal att våra kompisars mini shettisar är så otroligt söta.

B: När jag red på ridskolan hade jag en favvo häst som heter Maderia. Hon är lurvig, tjock och vit.

Hon kan i princip inte galoppera i ena varvet, och var piiig. Och jag älskade henne som bara den. Med henne tävlade jag mina första clearrounder och vad jag minns så var vi alltid felfria. Hon var helt enkelt en supermysig läromästare.

Sen hade jag också en medryttar häst parallelt med ridskolan som ja red 1 till 2 gånger i veckan. Hon heter sötnos eller kallas Sötnos iallafall. Hon hade gått svåra dressyr klasser som ung och det var på henne jag börja lära mig så smått om vad dressyr handlar om. Har massor av mysiga minnen med denna ponny. Red henne under nästan 2 år dock mindre ibland då hon fick fång ibland. . .

Nä Sötnos är bah fantastisk.

C: Det började då med Daphne. Vi letade en läromästae till mig men när vi ändå var på plats så provred vi Daphne och jag blev förälskad direkt. En grön 6 åring som inte var särskilg välupfostrad från marken blev min efter en hel del övertalning. Men hon mådde inte bra. Fick kolik bara under de 6 veckeorna vi hade henne. Hon uppförde sig märkligt i boxen osv. Tillslut lämna vi tillbax henne. Hanteringen funkade inte, jag kunde inte ta in henne sjäv från hagen, borsta henne själv mm, men framförallt var det det skumma beteendet i boxen som var så skumt. Det gjorde så ont i hjärtat att lämna tillbax henne.. . . .

Provred en hel del hästar efter henne men det var ingen som var jätte intressant. Sen hittade vi Janicia. Åh shit vilken resa vi har gjort. Jag har lärt mig nästan allt på henne och jag känner henne utan och innan. Fy fan vad jag saknar henne. Behöver jag ens skriva nåt mer? I only miss you when im breathing <3

D: WITZ! han är min dröm ponny och jag ser fram imot vår resa tillsammans emot vår resa tillsammans som ni såklart kommer få följa:

 

Janicia <3

 

Maderia <3

Daphne <3

   

Sötnos <3

 

Witz <3

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Maja och jag är 13 vårar. Min nya ponny Witz kommer ni få läsa mycket om här på bloggen. När jag inte är i stallet så går jag i skolan är med kompisar mm. Hoppas ni vill följa min och Witz resa genom tävling, träning och framgång!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards