my-little-ponny

Alla inlägg under januari 2013

Av Maja Martaeng - 27 januari 2013 18:31


 

Av Maja Martaeng - 25 januari 2013 20:34

Nu ska jag äntligen skriva ett inlägg. Mamma ledde ut Janicia idag. Hon har börjat hosta och blivit snorig.. Stackaren har nog börjat bli förskyld. :( Själv har jag ängnat eftermiddagen åt att kolla på konståkning, chillat och målat en mulle teckning!
Här är det fina resultatet ;)
Ska äta nu, ha en bra fredags kväll!

Av Maja Martaeng - 25 januari 2013 07:37

Zzzzzz. Nämen är supertrött idag.. Ska till skolan nu. Matteprov idag oxå. :( Jaja. Tror faktiskt det går bra jag är väl förberedd. Nä nu ska jag gå upp och borsta tänderns innan jag somnar om ;)

Av Maja Martaeng - 24 januari 2013 19:32

                   

Av Maja Martaeng - 24 januari 2013 17:42

Kom hem från stallet för en stund sen. Hon var så söt ;) Jag började med att borsta och pyssla lite med henne. Sen ledde jag henne et varv på banan hon var snäll som vanligt. Mamma fotade idag, en liten bildbomb kommer KANSKE under kvällen.
Be happy!

Av Maja Martaeng - 24 januari 2013 14:23

Varför bryr sig människor sig så mycket om utseendet? Jo, för folk kommenterar det. Alla har något som dom inte gillar med sitt utseende. Istället för att leta efter sina fina saker söker man alltid upp efter det dåliga. Det bara är så... Man kanske står framför spegeln och testar olka tröjor som man ser smal ut i. Man sminkar över sina ansikts "beskymmer". Varför? Ja , det måste finnas en andlednig. Folk(några) tycker om att att babbla om andras utseendet. Man ska se ut på ett speciellt sett för klassas som snygg. Sorligt, men sant. Jag har saker jag inte tycker om med mig.. Det har jag. Saker jag ibland gråter för hemma. Ser i spegeln varje dag. Varför går du då fram till mig och säger "det" och skrattar fånigt. Så jvla ont gör det. Ondare än en spark i magen. Man försöker hålla tillbaka tårarna och ler lite konstgjort. Tror folk att det är snällt att säga saker som får en att känna sig värdelös? Ska från och med i dag inte tillåta sånt. Om du har sånt stort behov av att klanka ner på utseendet är du inte min vän mer. Isåfall vill jag ha en ursäkt. Öga mot öga annars får det va!
" Ja så här ser jag ut, sorry om det stör dig." Nåt i den stilen ska jag säga nästa gång. Folk ska gilla mig som den jag är, även fast jag skulle se ut som en groda. Gah... Blir så arg att jag ens bryr mig...
Tro på dig själv!! Stå alltid upp för dig själv. Och ni som har problem med våra utseenden, please tänk efter lite!
Ps. Detta är inte riktat mot nån speciell person.

Jag heter Maja och så här ser jag ut. Från och med nu tänker jag aldrig bry mig eller låta nån annan klanka ner på mig.

Av Maja Martaeng - 24 januari 2013 10:22

Har rast just nu. Snart No... :( Hehe...
Kramiskramis

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Maja och jag är 13 vårar. Min nya ponny Witz kommer ni få läsa mycket om här på bloggen. När jag inte är i stallet så går jag i skolan är med kompisar mm. Hoppas ni vill följa min och Witz resa genom tävling, träning och framgång!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards