my-little-ponny

Alla inlägg under december 2012

Av Maja Martaeng - 31 december 2012 18:38

Jag vet det är lite tidigt men vet att jag inte kommer skriva ett inlägg 00.00 . 2012 har varit super för mig och har en stark magkänsla på att 2013 kommer toppa. Så hoppas ni får ett underbart 2013 , GOTT NYTT ÅR!!!!!!!

Av Maja Martaeng - 31 december 2012 11:18

är det idag. Haha, vilken nyhet va?? Nu ska jag strax till vetlandas "city" . Bloggen får ligga på hyllan ett tag men mer uppdatering kommer så fort jag hinner!
En bild från skidbacken !!

Av Maja Martaeng - 30 december 2012 12:37

Efter flera timmar i skidbacken är jag )värd en god semla :)

Av Maja Martaeng - 30 december 2012 10:09

Av Maja Martaeng - 30 december 2012 09:41

Har äntligen fått internetanslutning så passar på att skriva ett inlägg. Nu är vi på väg till vetlandas skidanläggning. Kettilsås. Den har väll 2-3 backar men det får duga. ;) Men dom backarna som finns är faktiskt bra, förutom skogssvängen! Dog typ där förra gången , haha. Men nu är vi visst framme , uppdatering kommer så fort som möjligt! =D

Av Maja Martaeng - 29 december 2012 18:32

Halloj! Nu är vi strax framme. Jag ska alltså fira nyår hos min morfar i vetlanda. Janicia kommer ha en liten söt tjej som skötare domma 3 dagar så hon kommer må bra. Dagens ridpass gick förrästen jätte bra! Trimmade henne i ridhuset och hon var underbar stundtals :) Nej, nu var vi visst framme. Vi hörs strax <3

Av Maja Martaeng - 29 december 2012 16:16

När man red på ridskola som jag tror dom flesta hästägare har gjort så har alla ( eller nästan iallafall) samma dröm. Få en EGEN HÄST!! Alla tjatade på sina föräldrar med samma replik "Om jag får en egen häst ska jag aldrig önska mig nåt mer!" Jag var också sån jag trodde att det var som i Pippi Långstrump, allt så himla enkelt hela tiden. Jag vet att iallafall om man står i stort stall så räcker det inte " bara" med en häst, det är så mycker mer. Allt handlar om pengar. Det är väll 1% chans att man kommer upp till eliten ( hur duktig man än är) utan pengar. Jag tycker det är RIKTIGT synd att ridsporten är så dyr och snobbig. Man kommer där till stallet med ett schabrak och en häst. Då räcker det helt plötsligt inte bara med 1 par ridbyxor och en gammal täckjacka. Nej, nej utan då ska man ha 10 par ridbyxor och en jacka med pälskrage för flera tusen spänn. Vi köper inte direkt mycket märkeskläder då vi tycker det är onödigt men visst dreglar man när man går förbi ett dyrt kingsland schabrak. NÄR förvandlades det skitiga stallet till ett modehus?
Ps . Skriver detta på mobilen påväg till morfar därav kaske lite stavfel

Av Maja Martaeng - 28 december 2012 16:26

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Maja och jag är 13 vårar. Min nya ponny Witz kommer ni få läsa mycket om här på bloggen. När jag inte är i stallet så går jag i skolan är med kompisar mm. Hoppas ni vill följa min och Witz resa genom tävling, träning och framgång!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards