my-little-ponny

Alla inlägg under mars 2013

Av Maja Martaeng - 27 mars 2013 20:45

'

    

Nu är datumet bestämt, datumet då jag ska lämna ifrån mig världens bästa ponny (veckan efter påsklovet om besiktningen går vägen), Janicia, bara tanken gör mig yr. Jag kan skratta med kompisar och sedan helt plötsligt gör det så FRUKTANSVÄRT ont vid tinnarna. Det kommer upp en bild i huvet, jag ser in i Janicias mörka ögon och sedan suddas hon bort, bilden i huvudet spelas om och om igen, snabbare och snabbare, sen börjar Janicia prata och säger att jag har svikit henne. Och då tårarna är omöjliga att hålla tillbaka.

Janicia är min bästavän och en väldigt viktig familjemedlem, jag spenderar grymt mycket tid med henne och att tänka sig ett liv utan henne känns nästan lika hemskt som om ja, det är omöjligt att ens tänka sig ett liv utan henne...


Hon har en mule som är perfekt för tusentals av pussar, öron som lyssnar till varje ord jag säger, en man som är underbar att fläta sina fingrar i, en hals som fångar upp ens tårar och de ärliga ögonen. Det är bara några anledningar till varför jag älskar henne såå.

1 och ett halvt år har jag haft henne och för varje dag som går har jag fäst mig mer och mer vid henne.

Alla våra minnen vi har tillsammans kommer jag aldrig glömma, ALDRIG!

Men varför ska jag sälja henne om det nu tar imot så mycket?

1. Jag börjar bli för lång.

2. Jag vill träna, Jag vill tävla, och tillsammans så har vi lixom nått slutstationen och det känns inte som om vi skulle komma längre än hit, vi två tillsammans. Hon skulle må perfa med nån liten tjej som skulle vilja pyssla, rida ut, hoppa nån gång ibland och det är inte så jag vill.

3. Vi har varken råd eller tid med två ponnys

Jag har beslutat själv…. Med stöd av min käraste mamma.

Hjärnan går i högvarv. Nu ska vi både leta D-ponny samt förbereda att sälja min andra halva. Det blir väldigt mycket samtidigt. Men så är det……

 

Tur iaf att hon kommer till ett super hem...

I början kommer det kännas obeskrivligt svårt, men jag får kämpa på och efter ett tag har jag nog funnit mig med att Janicia inte längre tillhör mig.

 

Tårarna rinner......

Av Maja Martaeng - 16 mars 2013 22:30

Har mycket viktiga saker att fatta beslut om och behöver tänka igenom ordentligt..

Puss

Av Maja Martaeng - 15 mars 2013 20:05

Bloggningen... Krävs ett ord : Förlåt.
Vart i stallet gick bra! Tjiho! :) Red inte så länge men fin var hon efter både mamma och jag hade lirkat med henne ett tag.
Nu - Gladiatorerna

Hatar när det blir sånna här tråkiga inlägg.
Bjuder på en bild på en mycket söt ponny.

Av Maja Martaeng - 14 mars 2013 17:35

Är det bara jag som lyckas med att alltid plugga på sånt som inte kommer på proven. Och det jag inte har pluggat på kommer alltid. Gick skitpå s iaf...

På väg mot stallet nu ska bara luffa ut en sväng. Imorgon blir det ett lite hådare pass. Mkt gos och så blir det självklart oxå.

Kram

Av Maja Martaeng - 13 mars 2013 17:43

Är för en gångs skull hemma från stallet tidigt. Hinner tom plugga lite. Hoppa några språng idag. 1 m! Fick till några riktigt härliga språng, när man börjar hoppa upp mot 1 m så känner man att man faktiskt lyfter marken. Haha, skämt osido. Gosade med henne i boxen. Hon snodde min macka, tuggade på den försiktigt, spotta ut den och gav i från sig ett högt rap. Haha, vilket flabb jag fick :) Goosi ponnyn <3

Bara kom och tänka på en sak så här helt random, att jag är sugen på knäkkebröd. Haha okey, INTRESSANT (not )

Jaja, puss på er

Av Maja Martaeng - 13 mars 2013 17:43

Är för en gångs skull hemma från stallet tidigt. Hinner tom plugga lite. Hoppa några språng idag. 1 m! Fick till några riktigt härliga språng, när man börjar hoppa upp mot 1 m så känner man att man faktiskt lyfter marken. Haha, skämt osido. Gosade med henne i boxen. Hon snodde min macka, tuggade på den försiktigt, spotta ut den och gav i från sig ett högt rap. Haha, vilket flabb jag fick :) Goosi ponnyn <3

Bara kom och tänka på en sak så här helt random, att jag är sugen på knäkkebröd. Haha okey, INTRESSANT (not )

Jaja, puss på er

Av Maja Martaeng - 13 mars 2013 17:38

Är för en gångs skull hemma från stallet tidigt. Hinner tom plugga lite. Hoppa några språng idag. 1 m! Fick till några riktigt härliga språng, när man börjar hoppa upp mot 1 m så känner man att man faktiskt lyfter marken. Haha, skämt osido. Gosade med henne i boxen. Hon snodde min macka, tuggade på den försiktigt, spotta ut den och gav i från sig ett högt rap. Haha, vilket flabb jag fick :) Goosi ponnyn <3

Bara kom och tänka på en sak så här helt random, att jag är sugen på knäkkebröd. Haha okey, INTRESSANT (not )

Jaja, puss på er

Av Maja Martaeng - 13 mars 2013 13:59

Bytte snabbt om när jag kom hem från skolan, ska försöka hoppa lite grann innan det är träning i ridhuset. Låter kanske lite rörigt, haha menmen.
Är snart framme så CHAO!

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Maja och jag är 13 vårar. Min nya ponny Witz kommer ni få läsa mycket om här på bloggen. När jag inte är i stallet så går jag i skolan är med kompisar mm. Hoppas ni vill följa min och Witz resa genom tävling, träning och framgång!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards