my-little-ponny

Alla inlägg under april 2013

Av Maja Martaeng - 13 april 2013 13:26

Kom hem från allum för ett tag sen (ett varuhus) köpte ett par spring byxor, heter det så?

Mamma släpper snart av mig i stallet så ska jag rida å fixa allt.
Men måste kila nu, så adíos!

Av Maja Martaeng - 12 april 2013 21:13

Av Maja Martaeng - 12 april 2013 20:25

Skritta ut ett varv på banan och pillade lite med henne. Pyssla och gosa med henne sen. Borstade också min hopptränares häst (hon är i New York) Kakan som också är en flugskimmel dock några storlekar större ;)

Sitter nu och kollar på Lets Dance som varenda kotte gör en fredags kväll.
Nu är reklamen slut så chao!

Av Maja Martaeng - 12 april 2013 12:45

... första altnativet är de som kör sitt egna race och är sig själva rakt genom. De andra altnativet är dom som är så som dom tror att andra människor vill att dom ska vara.


Nånstans måste man sätta sig ner och tänka, är jag den spralliga eller den lugna, är jag kaxig eller är jag genomsnäll. Det är ingen ide att slösa sitt liv på någon som man inte är...

Hej, jag heter Maja Martaeng och jag är jag! och vem är jag då? En flamsig och glad tjej med mycket humör. Rättså  envis och vill alltid ha min vilja genom. Jag är långt ifrån perfekt men jag är iallafall mig själv och det kommer jag långt på. Vem är du?

 

:D

Av Maja Martaeng - 12 april 2013 08:45

   

Av Maja Martaeng - 11 april 2013 21:26

Ligger och slappar i sängen och ska skriva lite inställda tills imon innan jag nannar. Min mobil funkar fortfarnde inte (!) väntar på att nytt sim kort ska komma. Känner mig helt handikappad utan min älskade *host* ;) telefon.



Hade NO prov idag.... Fysik, när våran lärare sa att vi skulle ha i fysik så sa jag ba -Vad är fysik? Hehe, med det gick ändå över förväntningarna!

Skrittade också ut barbacka på JAnicia och kollade på hoppträning.


När tyra (www.darios.se) och Linn (www.linnolsson.se) släppte den as balla överaskningen så tyckte jag först att det lät skit roligt men sen är den självklart på fredagen, suck...


Natti natti <3


 

Av Maja Martaeng - 10 april 2013 20:49

Då mobilen är helt ***** och att den bara funkar hemma så blir bloggningen som den blir. Ja, för de få timmarna jag är hemma så sover, äter, kollar på det där viktiga pogramet och annat viktigt ;)
Btw, mamma och pappa var hos vetrinären idag och jag ska få sätta igång min prinssesa igen :D !
Följde med Alice till stallet där hennes häst står mysmys...


Tänkte ta upp ett ämne som jag tycker borde tas upp nämligen hästar som SKRAPAR!
Det första man bör (eller jag iaf tycker) tänka på är, varför gör hästen det?
Antagligen är det för något av detta altnativen : Vill ha upmärksammhet, otålig eller är uttråkade.
Alla dom hör ihop. De vill nånting med sitt skrapande. Har sett så många som ryter till, den slutar, får massa beröm. Då vet den ju att den får sin uppmärkshet.
Sen finns det oxå så många som inte orkar (vilket jag har lite förståelse för) bråka med den och låter hästen få som den vill. Hästar är smartare än vad man tror och lär sig snabbt att detta är ett trick som går att använda när man vill nåt. Jag har aldrig haft problem med janicia med det så kansKe inte ska säga så mycket. Men jag har läst på och tänkt med min lilla hjärna. Vad ska man göra då? Låtsas som ingenting, hästen kommer förstå att det inte känar något till. Att stå still ska inte vara något att få beröm för. Kommer ta ett tag men det lönar sig förr elr senare!

OBS! JAg vill gärna tillägga att det är olika häst till häst och vissa kanske behöver ett ryt medan andra behöver metoden över.

...

Av Maja Martaeng - 9 april 2013 21:07

Kom hem från stallet för ett tag sen. Pyssla och gick en sväng. Vilken överaskning! Haha, är sååå ridsugen nu asså skulle helst vilja hoppa upp barbacka och rida iväg. Men det är kanske inte så smart på en halt häst :/

Åt tai mat sen. Finns det nåt godare än det? Mummamumma ;)

Har inget att skriva så chao!

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Maja och jag är 13 vårar. Min nya ponny Witz kommer ni få läsa mycket om här på bloggen. När jag inte är i stallet så går jag i skolan är med kompisar mm. Hoppas ni vill följa min och Witz resa genom tävling, träning och framgång!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards