my-little-ponny

Alla inlägg under april 2013

Av Maja Martaeng - 23 april 2013 15:03

Ber om ursäkt för extremt dålig bloggning senaste dagarna, hoppas ni inte har saknat mig alldeles för mycket ;)

Nu är Janicia nästan helt igång, lite mer skritt pauser än vanligt bara. Hon har blivit så mjuk och fin min häst, lika förvånad varje gång! Kanske behövde hon en välförtjänst vila?

Idag väntar lite trimm i ridhuset och massor av gos. Får alltid dåligt samvete om jag inte åker och tar hand om henne och nu ska jag vara borta två dagar denna vecka!

Aa på tal om det, imon är det horseshow! Som jag har längtat, började räkna ner för ca 70 dagar sen och nu är det bara ca 18 timmar kvar...


Haft np i engelska idag oxå. Som jag olängtade. Engelska är nog det ämnet jag har svårast för. Gramatik, brrrr. Men det gick faktiskt över förväntningarna. Nu vet jag ju inte antal rätt, med det kändes rätt så bra.. Eftersom vi missade idrottslektionen var läraren så generös och lät oss spela fotboll fram till lunch. Hela klassen ute på gräsbanan, skit kul och 2 mål fick jag till oxå, oh yey! Spanska hela eftermiddage, prov på torsdag. En rätt så chill skoldag och jag mår bättre än bäst! :D

Men ha de gött så LOVAR jag er bättre uppdate!

 


Av Maja Martaeng - 17 april 2013 07:35

Gula byxer på och humöret på topp. Känner mig till och med sugen på att räkna matte och det händer inte Ofta ;)
Drar snart till skolan, bye!

Av Maja Martaeng - 16 april 2013 20:35

-.- Har verkligen ingen förklaring till min rubrik... Men nånting ska det ju stå, right?
Btw, red ut en sväng idag och sedan lite i paddocken. Gick bra idag med inte som igår. Sen gosa jag en stund med gosseponnyn min. Nu sitter jag och kollar på äntligen hemma eller ja det gör jag ju faktiskt inte, jag bloggar jue! :D

Åh,snart får jag börja galoppera! (hon var halt ett tag men det var inget allvarligt)

Av Maja Martaeng - 15 april 2013 18:48

Fick trava Janicia i dag. LYCKA! :D Red ett varv på banan och sen lite i paddocken. Hon skötte sig perfa! Väldigt mjuk och fin i munnen... Krävde verkligen ingenting i traven men hon sökte sig neråt och jobba fint av sig själv. Duktig hääst! Sen lacka jag hovarna och rykta henne sen fick hon gå in i boxen och slafsa i sig betfor. Betfor och saltsten, Janicia special ;)

Nä nu ska jag och pappi handla mat! Chao <3

Av Maja Martaeng - 14 april 2013 19:27

Japp ni läste rätt. Janicia fullkomligt ÄÄÄÄÄÄLSKAR banan, haha, konstiga ponnyn min :)

Red två varv på banan gick verkligen super bra! Lyssnade fint på mina hjälper och var allmänt jätte fin! Precis när vi kom in i stallet igen så började det ösregna, skills! ;)
Hon var på riktigt gosse humör idag så det blev många pussar och kramar.

Borsta även Kakan idag.. Hon eh så snäll men stor!
Nu Ska jag njuta av min regniga söndags kväll med en oboy mugg i handen.
Puzz

Av Maja Martaeng - 14 april 2013 14:33

Vart ute och sprungit en rätt så lång runda med Tilda nu, är så där lagom trött nu ;)
Ska snart äta Lunch och sen bege mig till stallet.
Ni får nöja er med den tråkiga updateringen tills vidare...

Av Maja Martaeng - 13 april 2013 18:56

Är såå trött och hungrig nu... Var i stallet i 4 timmar och borsta, red och gjorde allt stalljobb. Nu kommer kvällen ägnas åt att glo på tv:en och käka middag. Har inte så mkt blogg inspration just nu, menmen.

Bjuder på några extremt fula mobil bilder, tur iaf att det är en sån charmig ponny på iaf! ;)

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Maja och jag är 13 vårar. Min nya ponny Witz kommer ni få läsa mycket om här på bloggen. När jag inte är i stallet så går jag i skolan är med kompisar mm. Hoppas ni vill följa min och Witz resa genom tävling, träning och framgång!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards