my-little-ponny

Alla inlägg under mars 2013

Av Maja Martaeng - 13 mars 2013 09:16

Sitter och väntar på kompisarna ska bli färdiga. Gick bra tror jag, sista uppgiften var lite klurig men jag tror jag fixade den...
Jaja, ska hinna med ett prov till innan lunch, så taggatagga ;)

Av Maja Martaeng - 12 mars 2013 17:22

Grekisk antik:

*Harmoniska och vackra
*Smyckade med skulpturer
*bärande kolonner och burna bjälklag
*Doriska-1000 år f kr
Joniska-500 år f kr
Korintiska-400 år f kr


Romersk antik:

*Romarna övertog mkt från grekiska byggnadskonsten.
*Romarnas bidrag till västerländska arkitekuren:Stadsplanering, konsten att slå valv och bygga kupoler.


Av Maja Martaeng - 12 mars 2013 16:48

Har så 7kt mkt Plugg denna vecka. 4 prov, 2 inlämmningar och 1 redovisning och ändå har vi tema vecka. Jaja, det är väll bara att köra. Janicia ska typ få stå idag så mamma får ta henne.
Helt underbart att äntligen ha lite musik i denna mobilen, lyssnar 24/7 på grymma låtar. Kommer kanske en babbel video här sen eller nåt annat...
Måste återgå till högen nu. Bläää...

Av Maja Martaeng - 12 mars 2013 15:38

Tråkig uppdatering menmen, ska bättra mig.

Av Maja Martaeng - 11 mars 2013 09:10

Studiedag idag och både solen och jag är på strålande humör! Ska vara med kompisar nästan hela dagen. Åker till stallet 5 och trimmar Janci i ridhuset. Men nu är det nog bäst att jag går upp.

Ha en bra dag!

Av Maja Martaeng - 10 mars 2013 18:50

Tänkte berätta lite om hur Janicia är i hanteringen/ridningen.

Hantering:

Hon är hur go som helst och går att mysa med hur länge som helst. Står blickstilla när man borstar och så. Ser lite sur ut när man spänner sadelgjorden, men lixom vem skulle inte ;) Hon är väldigt lydig och snäll när man tar in från hagen, jag är väldigt mån om att hon ska ha koncentration på mig, stannar jag måste hon stanna annars måste hon backa osv.  Förra ägaren hade pyttelite problem med lastningen men det är typ borta nu och hon traskar snällt på.

Rida ut:

Skulle aldrig få för sig att sticka, bocka eller liknande och det är väldigt skönt att kunna känna sig trygg. Däremot blir hon rättså pigg och tycker det är väldigt roligt. Om hon får ökar hon gärna farten men bara om hon får!

Hoppträna:

Janicia vet exakt när hon ska hoppa av och har mycket rutin. Brukar oftast låta henne sköta jobbet sista galoppsprången då hon hoppar bäst när ingen ryttare stör henne över hindret. Blir även här ganska pigg och glad men aldrig dum. Har en fin hoppteknik och är verkligen en läromästare på hoppträningar . Synd att hon inte har den roliga känslan på tävling L

Dressyrträna:

Så länge man inte kräver så mycket av henne gör hon det hon ska. Men när man börjar kräva att hon ska jobba korrekt då behövs mycket ridning. När man väl har hittat alla knappar då går hon RIKTIGT fint men det har tagit ett bra tag för mig, tro mig ;)

 

 

Japp, det var väll en liten presentation av min lilla bebis J

 

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Maja och jag är 13 vårar. Min nya ponny Witz kommer ni få läsa mycket om här på bloggen. När jag inte är i stallet så går jag i skolan är med kompisar mm. Hoppas ni vill följa min och Witz resa genom tävling, träning och framgång!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards