my-little-ponny

Alla inlägg den 10 mars 2013

Av Maja Martaeng - 10 mars 2013 18:50

Tänkte berätta lite om hur Janicia är i hanteringen/ridningen.

Hantering:

Hon är hur go som helst och går att mysa med hur länge som helst. Står blickstilla när man borstar och så. Ser lite sur ut när man spänner sadelgjorden, men lixom vem skulle inte ;) Hon är väldigt lydig och snäll när man tar in från hagen, jag är väldigt mån om att hon ska ha koncentration på mig, stannar jag måste hon stanna annars måste hon backa osv.  Förra ägaren hade pyttelite problem med lastningen men det är typ borta nu och hon traskar snällt på.

Rida ut:

Skulle aldrig få för sig att sticka, bocka eller liknande och det är väldigt skönt att kunna känna sig trygg. Däremot blir hon rättså pigg och tycker det är väldigt roligt. Om hon får ökar hon gärna farten men bara om hon får!

Hoppträna:

Janicia vet exakt när hon ska hoppa av och har mycket rutin. Brukar oftast låta henne sköta jobbet sista galoppsprången då hon hoppar bäst när ingen ryttare stör henne över hindret. Blir även här ganska pigg och glad men aldrig dum. Har en fin hoppteknik och är verkligen en läromästare på hoppträningar . Synd att hon inte har den roliga känslan på tävling L

Dressyrträna:

Så länge man inte kräver så mycket av henne gör hon det hon ska. Men när man börjar kräva att hon ska jobba korrekt då behövs mycket ridning. När man väl har hittat alla knappar då går hon RIKTIGT fint men det har tagit ett bra tag för mig, tro mig ;)

 

 

Japp, det var väll en liten presentation av min lilla bebis J

 

Av Maja Martaeng - 10 mars 2013 12:26

Nu här jag återhämtat mig från gårdagen. Hunnit med att gratta min allra bästa vän och käkat tårta hos henne. Mamma kommer hem från Stockholm idag så måste städa undan lite så hon inte får utbrott ;) Idag blir det en riktig söndagsuteritt i solen. Hoppas hon är lika mjuk och fin som hon var ute igår!
Måste tyvärr slita mig från mobilen så jag får någonting gjort.

En bild på mig och dagens lilla födelsebarn <3

.

Av Maja Martaeng - 10 mars 2013 00:07

Påväg hem efter en otroligt rolig kväll! Kolla sälvklart på mello (Anton skulle vinna) men det gick ju som det gick och det får jag väll leva med ;) Fullt igång hela kvällen, SHIT vilken energi mina stallkompisar har asså ! Så fullt ös med massor av skratt och en väldigt trött Maja här nu. Ni får leva med den usla uppdatering sålänge.
Puss&kram
Ps. Min present blev jätte lyckad (ett eget pimpat mobilskal) Alltid roligt att ge nåt som motagaren blir glad av!

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Maja och jag är 13 vårar. Min nya ponny Witz kommer ni få läsa mycket om här på bloggen. När jag inte är i stallet så går jag i skolan är med kompisar mm. Hoppas ni vill följa min och Witz resa genom tävling, träning och framgång!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards