my-little-ponny

Alla inlägg under maj 2013

Av Maja Martaeng - 22 maj 2013 18:53

Red ett dressyrpass i manegen idag. Hennes trav idag var bara to die for.... Men galoppen, tjena lixom ;)

Men i slutet gick hon fint i alla gångarter. Bästa pollen min <3

Satte sen bara i hennes box i nästan 1 timme och bara gosade. Sjukt mysigt, hon vilade huvudet mot min axel, awwww!


  

Av Maja Martaeng - 21 maj 2013 20:02

Skulle verkligen vilja testa att göra något nytt slags av godis till Janicia. Hon är inte överdrivet förtjust i sånn här stora, hårda man kan köpa. Hur som helst så har jag letat runt på lite recept. Men 13 dl mjöl? Är det verkligen bra för hästen med så mycket mjöl? Det är säkert ingen fara då många just ger sina hästar kakor med 13 dl mjöl i, men hur nyttigt lixom? Så därför kommer jag hålla mig till så naturliga hästgrejor som möjligt, såsom äpple, morot osv. Dock i massor utav olika former. Ikväll ska jag testa att göra torkade äppelskivor (om vi nu har äpplen hemma har inte orkat kolla)  eller nån annan god variant, så får vi se vad hon tycker om det!  

Av Maja Martaeng - 21 maj 2013 19:23

Mamma fick trimma Janicia idag. Tror det kan vara bra att vara ledig från stallet ibland för att kunna vara med kompisar å plugga och sånt .
Hur som helst var jag hos Tilda och baka några skit äckliga muffins. Haha, smaka typ mjöl och hallon , blää, och jag är inte särskilt kakkräsen så då förstår ni ;)
Träna lite och plugga spanska.
Duktiga tjejor!
Nu ska jag käka Ben and Jerry.
Kram

P.s min design är bara tillfällig, ny kommer snart!

Av Maja Martaeng - 21 maj 2013 09:40

Vill tipsa om ett par benskydd som vi fick med till Janicia, nämligen VERDUS BENDKYDD. Dessa benskydd är snygga, har grym passform och är allmänt bra! Dock är de så himla dyra, sjukt egentligen att betala så mkt för ett par benskydd, men bra eh dom det kan jag lova! =D

Av Maja Martaeng - 20 maj 2013 20:55

En del kan jag skylla på blogplatsen.se (vart svårt att komma in och skriva, inlägg har inte laddas upp och bilder har laddats upp flera grr osv.) Men inte allt. Bloggen har vart dålig ända sen jag börja. Varenda kotte skriver ju om sin dag och visst VISSA gör det bra, men gör man det inte så blir det öken att läsa och skriva om....

Så här kan ett av mina inlägg se ut: Hej, idag var jag i skolan.... (osv)

MEN hallå, går inte de allra flesta barn i skolan 5 dagar i veckan? Jag tror ni vet att jag går i skolan de 5 dagarna i veckan? Den informationen är bara tråkig....


Näää, dags för förändring!

Min blogg ska handla om bra prudukter/hästgrejor,  saker man kan göra med hästen eller tilll den för den delen. Och självklart om mitt liv. Men det blandat med bilder och åsikts inlägg tror jag det kan bli riktigt bra men då gäller det att jag försöker!


Och ska jag inte fixa en ny design tycker ni? Det tycker jag, så det gör jag!  


Nu har ni en förklaring som jag hoppas ni går med på, ska fixa desig redan nu.

Och puss på er, tack för ni fortsätter läsa min blogg!

...

Av Maja Martaeng - 15 maj 2013 21:46

Nu funderar jag skarp på att byta till blogg.se ... Bloggplatsen vill verkligen inte samarbeta med mig. Inlägg kommer inte upp och yadayada.

 Vi får se...

Godnatt föreästen

Av Maja Martaeng - 15 maj 2013 20:33

(ursäkta för den otroligt dåliga bildkvaliten)

Av Maja Martaeng - 15 maj 2013 14:22

gjorde precis en videoblogg som vägrar att laddas upp här!

Så får skriva istället....


SKA försöka göra min blogg roligare, jag SKA!

Ska hoppträna ikväll, är taggad till 1000% hoppas JAnicia oxå är!


Näää, nu ska jag ut och köra bodypump.


Kram

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Maja och jag är 13 vårar. Min nya ponny Witz kommer ni få läsa mycket om här på bloggen. När jag inte är i stallet så går jag i skolan är med kompisar mm. Hoppas ni vill följa min och Witz resa genom tävling, träning och framgång!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards