my-little-ponny

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2013

Favvisar

Av Maja Martaeng - 23 augusti 2013 17:45

Tänkte skriva om mina favvohästar i alla katigorier, så lets go!


A: Har nog aldrig ridit en shettis, eller jo det har jag visst nu ljuger jag, men då var jag typ 3 så det kommer jag inte ihåg. Tycker iallafal att våra kompisars mini shettisar är så otroligt söta.

B: När jag red på ridskolan hade jag en favvo häst som heter Maderia. Hon är lurvig, tjock och vit.

Hon kan i princip inte galoppera i ena varvet, och var piiig. Och jag älskade henne som bara den. Med henne tävlade jag mina första clearrounder och vad jag minns så var vi alltid felfria. Hon var helt enkelt en supermysig läromästare.

Sen hade jag också en medryttar häst parallelt med ridskolan som ja red 1 till 2 gånger i veckan. Hon heter sötnos eller kallas Sötnos iallafall. Hon hade gått svåra dressyr klasser som ung och det var på henne jag börja lära mig så smått om vad dressyr handlar om. Har massor av mysiga minnen med denna ponny. Red henne under nästan 2 år dock mindre ibland då hon fick fång ibland. . .

Nä Sötnos är bah fantastisk.

C: Det började då med Daphne. Vi letade en läromästae till mig men när vi ändå var på plats så provred vi Daphne och jag blev förälskad direkt. En grön 6 åring som inte var särskilg välupfostrad från marken blev min efter en hel del övertalning. Men hon mådde inte bra. Fick kolik bara under de 6 veckeorna vi hade henne. Hon uppförde sig märkligt i boxen osv. Tillslut lämna vi tillbax henne. Hanteringen funkade inte, jag kunde inte ta in henne sjäv från hagen, borsta henne själv mm, men framförallt var det det skumma beteendet i boxen som var så skumt. Det gjorde så ont i hjärtat att lämna tillbax henne.. . . .

Provred en hel del hästar efter henne men det var ingen som var jätte intressant. Sen hittade vi Janicia. Åh shit vilken resa vi har gjort. Jag har lärt mig nästan allt på henne och jag känner henne utan och innan. Fy fan vad jag saknar henne. Behöver jag ens skriva nåt mer? I only miss you when im breathing <3

D: WITZ! han är min dröm ponny och jag ser fram imot vår resa tillsammans emot vår resa tillsammans som ni såklart kommer få följa:

 

Janicia <3

 

Maderia <3

Daphne <3

   

Sötnos <3

 

Witz <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Martaeng - 30 januari 2014 13:12

Hej! Kom på att jag glömt att skriva att jag börjat skriva här: www.majaochwitz.horseworld.se  så följ mej där istället :) ...

Av Maja Martaeng - 4 oktober 2013 21:30


Red Witz några varv på banan mest galopp. Han har känns lite loj de senaste dagarna men idag var han pigg & fräch så det var skönt. Sen bar jag fram massa hinder i ridhuset. Är clearround på stallet imon. Ska vara med men han inte bestämt riktigt vil...

Av Maja Martaeng - 4 oktober 2013 12:30


Fick en fråga om hur Witz är att rida så jag tänkte skriva om det :)   Nu är det ju så att jag bara haft honom i typ 7 veckor så skulle absolut inte säga att jag känner honom utan och innan, som tur är kommer vi ha lång tid på att göra det. En ...

Av Maja Martaeng - 3 oktober 2013 20:44


  Det tog sitt lilla tag men nu tror jag faktiskt det funkar!!! Dålig kvalitet men jag lyckades iallafall #skrytskryt    Så detta är dressyr filmen ifrån... fredags var det ja, tiden går fort! ...

Av Maja Martaeng - 3 oktober 2013 19:37


I vanliga fall brukar Torsdagar vara min hatadag men idag var den faktiskt riktig mysig. Mamma tog Witz imorse då han skulle skos också. Stallet är min favorit sysselsättning men ibland så kan det vara kul och ta ledigt från stallet för att göra nåt ...

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Maja och jag är 13 vårar. Min nya ponny Witz kommer ni få läsa mycket om här på bloggen. När jag inte är i stallet så går jag i skolan är med kompisar mm. Hoppas ni vill följa min och Witz resa genom tävling, träning och framgång!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards