my-little-ponny

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2013

Dressyrträningen

Av Maja Martaeng - 18 augusti 2013 21:04

Idag har jag haft Witz i exakt en vecka. Å gud vad cool han är! Han har bott på samma ställe i sitt 6 åriga liv och nu är han lixom 3 timmar bort. Så han har skött sig utmärkt denna vecka, det ända jag har märkt är att han har vart lite trött denna vecka, det är jobbigt å flytta, men han verkar anpassar sig lätt och tar stallet med storm, haha.

Men över till dagens ridpass.
Börja med att skritta fram honom på långa tyglar i ca en kvart, börja trava på lite halvlånga tyglar ( så han får söka sig framåt-neråt då han har tendens till att krulla ihop sig) sen samma sak i galoppen bara rulla på i fältsitts. Lektionen hade mycket fokus på vad jag skulle tänka på och jobba vidare med. Det känns viktigt att börja rätt. Asså fattar inte att jag kan skumpa så mycket i traven när jag sitter ned. Haha :') Han har heelt annan trav än Janicias. Aa han är inte så lik Janicia i ridningen i huvudtaget.
Han SÅ känslig (på ett posetivt sätt) , i galoppen skulle jag galoppera en långsida men satt inte riktigt still så det blev lite galoppombyten i varje, haha ;) Han är helt underbar men kräver en HELT annan ridning änn vadjag är van vid, men jag har lixom haft honom en vecka och det hade ju varit super tråkigt om man inte hade något att jobba på. Så jag är mer än nöjd med min älskade ponny <3

Schemat för de närmsta dagarna
Måndag: Välförtjänt vila. Bara pyssel åså.
Tisdag: Rida ut lite grann
Onsdag: Hoppträning! Så himla kul!

Det här blev ett långt inlägg, haha.
Imorgon börjar jag skolan, kul å träffa kompisarna men självaste skolan är jag mindre sugen på. Men denna terminen ska skolan prioriteras högt så det är bara å stå ut, fast nu överdriver jag kanske lite såå hemskt är det faktiskt inte. ;)

Bloggar inte mer ikväll så godnatt, idag var sista dagen på ett 2,5 månader långt härligt sommarlov...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Martaeng - 30 januari 2014 13:12

Hej! Kom på att jag glömt att skriva att jag börjat skriva här: www.majaochwitz.horseworld.se  så följ mej där istället :) ...

Av Maja Martaeng - 4 oktober 2013 21:30


Red Witz några varv på banan mest galopp. Han har känns lite loj de senaste dagarna men idag var han pigg & fräch så det var skönt. Sen bar jag fram massa hinder i ridhuset. Är clearround på stallet imon. Ska vara med men han inte bestämt riktigt vil...

Av Maja Martaeng - 4 oktober 2013 12:30


Fick en fråga om hur Witz är att rida så jag tänkte skriva om det :)   Nu är det ju så att jag bara haft honom i typ 7 veckor så skulle absolut inte säga att jag känner honom utan och innan, som tur är kommer vi ha lång tid på att göra det. En ...

Av Maja Martaeng - 3 oktober 2013 20:44


  Det tog sitt lilla tag men nu tror jag faktiskt det funkar!!! Dålig kvalitet men jag lyckades iallafall #skrytskryt    Så detta är dressyr filmen ifrån... fredags var det ja, tiden går fort! ...

Av Maja Martaeng - 3 oktober 2013 19:37


I vanliga fall brukar Torsdagar vara min hatadag men idag var den faktiskt riktig mysig. Mamma tog Witz imorse då han skulle skos också. Stallet är min favorit sysselsättning men ibland så kan det vara kul och ta ledigt från stallet för att göra nåt ...

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Maja och jag är 13 vårar. Min nya ponny Witz kommer ni få läsa mycket om här på bloggen. När jag inte är i stallet så går jag i skolan är med kompisar mm. Hoppas ni vill följa min och Witz resa genom tävling, träning och framgång!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards