my-little-ponny

Av Maja Martaeng - 3 juli 2013 17:17

Kom precis hem från stallet.Blev ett dressyr pass i solen på förmiddagen. Åh shit va fin hon va! Man kan lixom inte tro att vi hade problem i galoppen för senast nån vecka sen. Utan nu är den såååå bra. Dock var hon lite tröttis idag, men solen sken rakt på oss så det har jag lite förståelse för. Min kompis Sofie klicka massa bilder, kommer upp här, såsmoning om.

Resten av tiden i stallet var skratt å snack med super Goa stallkompisar <3
Chillar lite, ska om ca 1 timme åka tillbax till stallet å ta in min bäbis.

Av Maja Martaeng - 2 juli 2013 22:23

Hade en riktigt mysdag i Lysekil med familjen.
På eftermiddagen skulle vi ju gå och bada (med hästarna) å fota lite.Men självklart skulle några tälta på den stranden. Så det var en liten besvikelse... Men det blev en mysig uteritt iallafall.

Åh, min älskade älskade ponny. Gossis <3 (Vi står och halvsover)

[Bild]

Av Maja Martaeng - 2 juli 2013 13:46

Av Maja Martaeng - 1 juli 2013 19:53

Vart i stallet från klockan 11 till 7 , heh.Jag och Lusse red ut på morgonen, då hittade vi en glänta med små hinder i och en strand där det gick att bada med hästarna. Mys.
På kvällen så red jag ett litet dressyr pass( hon var sååå fin) och sedan ut en sväng med Moa och Klara. Mellan det var det annat stall pyssel. Super rolig dag!
Imon på eftermiddagen rider jag och några andra antagligen till stranden för att bada med hästarna. Mamma hänger med som fotograf, lyx.
På förmiddagen ska jag nog umgås med min familj.
Men nu kommer gäster!
Så pussåhej

Av Maja Martaeng - 1 juli 2013 09:45

Sovmorgom. Hur skönt?Ska gå upp å äta mumsig frukost och sedan bege mig till stallet.

Av Maja Martaeng - 30 juni 2013 21:04

Red ut på " långritt" med 2 glada, roliga tjejer. Super mys hade vi!
Har bestämt en uteritt med Lusse å Moa imon. Men det blir nog ett litet dressyr pass på kvällen med. Låång Dag i stallet imon med andra ord :en heeeelt perfekt dag!
Precis vart och grillat hamburgare med la famila på en klippa.
Hunnit med ett dopp oxå, sjukt freaking kallt. Brrrr!

Puss hej!

Av Maja Martaeng - 30 juni 2013 12:46

En halv timme kvar...

Av Maja Martaeng - 30 juni 2013 11:28

Ridlägret var nog den bästa veckan i mitt liv!!! Bästa tränaren, bästa kompisarna (helt galet hur roligt vi hade) plus världens bästa ponny. Det kan inte bli bättre.. Janicia skötte sig super hela lägerveckan och jag tycker att jag har lärt mig massor! Tusen tummar upp.

Vi har nu vart hemma å laddat en vecka och är nu på väg till grundsund. Var där förra året oxå. Janicia är nedpackad och kommer stå uppstallad på skaftö ridklubb. Älskar den ridklubben! Underbara ridvägar å Goa människor. Massa tjejer från olika ställen i Sverige kommer till skaftö för att rida ut och mysa med sin häst. Ingen bryr sig om man tävlar Sm eller ej, om man har märkeskläder eller ej, alla är lixom välkommna och det är så himla skönt! Vi åker dit med familjen så jag får nog inte vara i stallet HELA tiden. Kommer nog bli en hel del ändå men ska försöka springa lite också, tog med mig springkläder så har ingen ursäkt. Annars blir det bad, mys mm.
Kommer bli jätte bra tror jag.

Ska försöka blogga när (eller om det ens finns) teckning.
Men sålänge, CHAO!

Hejsan! Mitt namn är Maja och jag är 13 vårar. Min nya ponny Witz kommer ni få läsa mycket om här på bloggen. När jag inte är i stallet så går jag i skolan är med kompisar mm. Hoppas ni vill följa min och Witz resa genom tävling, träning och framgång!